Training voor docenten:
Herkent u één van de volgende zinnen?
Hoe zou het zijn om...
We kijken naar de wereld door een ‘bril’ die gekleurd is door eerdere ervaringen. Onze gedachten over onszelf of een situatie beïnvloeden onze waarneming. Vaak reageren we automatisch op negatieve ervaringen, of dat nou gebeurtenissen in de klas zijn of gevoelens die daardoor worden opgeroepen. De training geeft inzicht in dit proces en maakt je meer bewust van jouw ‘bril’. Daarnaast leer je hoe je je gedachten en gevoelens kunt toelaten, zonder dat ze leiden tot een automatische reactie. Het betekent dat er ruimte ontstaat om te kiezen voor gedrag dat past bij de persoon en de docent die jij wil zijn. Concreet betekent dat dat je in bekende situaties niet meer vanzelf in gedrag ‘schiet’ dat je liever niet van jezelf ziet: mopperen, weglopen, eindeloos piekeren. Je hebt de mogelijkheid anders te reageren; je wordt flexibeler.
Door deze ervaringen en dit inzicht ga je het proces ook bij je leerlingen herkennen en kun je ze helpen ongewenst gedrag om te buigen en anders om te gaan met lastige gevoelens of belemmerende gedachten.
De training besteedt aandacht aan de theoretische achtergrond van ACT, maar we gaan vooral praktisch aan de slag met verschillende soorten oefeningen om vaardigheden te ontwikkelen.
Duur: drie dagdelen.
Naast het in de training gebruikte materiaal krijgen deelnemers toegang tot aanvullend materiaal op de website.
De training wordt incompany aangeboden, en is geschikt voor beginnende en ervaren docenten.
De studiebelasting is beperkt: in totaal drie à vier uur.
Belangstelling? Neem contact op via 06-18250104 of het contactformulier.
*Voor leerling lees ook: student
Leuke, actieve, goed onderbouwde training die je op een veelzijdige manier helpt om leerlingen te ondersteunen.
Mentor havo 5, Eckart College
Zeer concreet en praktisch toepasbare training waarin je leert met een open blik naar gangbare leerlingreacties te kijken.
Natascha Geernaert, mentor leerjaar 1, SG Were Di
Inspirerend en zeer goed (direct) toe te passen in de praktijk.
Annemarie Verduin, remedial teacher
VSO De Berkenschutse
Goed opgebouwde training waarbij er afwisseling is tussen kennis en parktijk. Zeker het oefenmateriaal is van grote toegevoegde waarde! Imke laat zien passie te hebben voor ACT, dat motiveert enorm.
Leerlingbegeleider VMBO 't Venster
Een complete training waarbij de theorie en praktijk goed op elkaar aansluiten. Imke zorgt voor een fijne (werk)sfeer.
De ervaringen die Imke deelt in haar training zijn zo herkenbaar.
Tanja van Lanen, decaan SG Were Di
Door deze training heb ik veel zin om de lessen met mijn mentorklas te gaan doen. Het is belangrijk dat je ook iets van jezelf kan laten zien tijdens deze lessen en dus ook tijdens de training. Imke begeleidt dat heel goed. Het is een persoonlijke training en de sfeer was goed tijdens de training. Het is soms best moeilijk om de oefeningen te doorlopen, maar daar krijg je genoeg tijd en begeleiding voor. Het zijn goede oefeningen om elkaar echt beter te leren kennen.
Marga, mentor havo5
De deskundigheid en bevlogenheid bij Imke spat er tijdens de cursus van af! Gaaf om dit te zien en te ervaren!
De training biedt de mogelijkheid je leerling echt te zien!
Mentor vwo 4, Eckart College
Imke heeft ons, een groep docenten in het VO, een training gegeven over ACT. In deze training hebben we zelf ervaren hoe ACT werkt en voelt en geleerd over hoe we dit bij leerlingen kunnen toepassen. Op momenten werden mensen in de groep emotioneel, ik vond dit erg mooi om te zien. Imke wist goed hoe ze door moest vragen en wanneer ze dat beter niet kon doen. Ik vond het een erg prettige en leerzame training!
Loïs, mentor Havo 4
Heel prettig, afwisselend, interactief, ervarend, positief.
Renske van Lieshout, orthopedagoog, SintLucas MBO
Een fijne, gevarieerde training. Afwisseling tussen het zelf ervaren, zelfreflectie en concreet bedenken hoe we het toe kunnen passen in de praktijk.
Een 10!
Yvonne Mullink, lob-er begeleidingscoördinator SintLucas MBO
De training geeft echt andere inzichten in het benaderen van leerlingen. En hoe je vervolgens concreet met deze leerlingen aan de slag kunt.
Heel praktisch en op alle niveaus toepasbaar. Verrijking voor jezelf zowel als persoon als docent.
Docent Engels, VSO De Berkenschutse
Als orthopedagoog/ondersteuningscoach kan ik veel van de oefeningen 1 op 1 met de studenten in gaan zetten om snel en fijn bepaalde persoonlijke aspecten inzichtelijk te maken.
.
Ga het ervaren! Het is laagdrempelig. je komt uit je comfortzone en maakt eigen doelen. Je krijgt zin om aan de slag te gaan.
Docent tekenen/ mentor
VSO De Berkenschutse
Praktijk en theorie in evenwicht. Kundige en zeer empathische trainer. Aanrader!
Rini Nieuwkamer, Trajectadviseur MBO Curio
Wat een prettige en praktische training. Voor een ervaren ACT-gebruiker is er veel aanvulling, voor de beginner in ACT geeft Imke een goede basis.
Trjacetbegeleider, MBO Curio
Een waardevolle, leerzame training die je veel inzichten geeft over jezelf en je leerlingen. Een aanrader!
Een zeer praktisch gerichte training met veel direct toepasbare tools. Imke is heel deskundig en enthousiast.
Henriette van Bindsbergen, ondersteuningscoordinator VMBO 't Venster
Een leerzame training die nieuwe inzichten geeft, met een fijne afwisseling tussen theorie en praktijk. Ik vond de opbouw mooi, van op jezelf toepassen naar behapbaar voor leerlingbegeleiding. Ik ga de oefeningen in een map stoppen en in onze kast leggen, zodat we er veel gebruik van kunnen gaan maken.
Leerlingbegeleider VMBO 't Venster
Interessant, vernieuwend (andere kijk). Ik zie meteen veel leuke en praktische oefeningen die ik goed kan gebruiken bij mijn leerlingen.
Soufian Arjoch, leerlingbegeleider VMBO 't Venster
Wat mooi dat ik voor mijn werk met ACT bezig mag zijn: blijven leren, vallen, opstaan, iets eng vinden, succesjes hebben, stappen zetten. En dit allemaal voor jezelf én voor je leerlingen!
Jessica Kusters, docent en leerlingcoordinator, SG Were Di
Fijne combinatie van theorie en praktijkoefeningen. Super bedankt voor de leerzame en inspirerende training!
Miranda Kirkels, Schoolmaatschappelijk werk Lumens
Hele fijne combinatie van luisteren en doen, simpele oefeingen die genoeg stof geven om over na te denken. Ik denk dat het geleerde heel goed te 'vormen' is per leerling/student.
Elly van der Heyden, Schoolmaatschappelijk werk, Lumens
Ik ben weer helemaal geinspireerd en enthousiast om ACT toe te passen in mijn eigen praktijk. Waardevolle oefeningen!
Schoolmaatschappelijk werk, Lumens
Een training die gedachten en gevoelens niet wil wegpoetsen. En toch de waarden centraal zet. Heel toepasbaar in lessen/ onderwijs.
Sien van Kleef-Schenk, orthopedagoog, Ster college Vavo
Herkenbaar, confronterend op een goede manier. Helpend, verrijkend. Oefeningen die ik niet enkel bij mijn leerlingen wil gebruiken maar ook zeker voor mezelf.
Loes Basters, docent S&B en levensbeschouwing, SG Were Di
Anders kijken, gevoelens en gedachten mogen er zijn. Eye-opener voor jezelf én voor je studenten. Imke is zeer motiverend en deskundig, biedt veel ruimte en heeft inzicht.
Monique Emmen, plusmentor/ decaan/ docent, Ster college Vavo
Inspirerend, waardevol voor jezelf als docent, maar zeker voor studenten in een maatschappij waar (te) weinig ruimte wordt geboden voor tegenslag.
Heel waardevol en direct toepasbaar in begeleiding van studenten. Zorgt ook voor prettige afwisseling door alle goede, praktische werkvormen.
Anita de Bont, schoolpsycholoog. MBO Curio
De training ACTief begeleiden is zeer geschikt voor de zelfbewuste, leergierige leerkracht die zijn leerlingen bewuster wil laten leren.
Docent VSO Het Dok
Zinvol, inzetbaar en realistisch.
Bo van Schaijk, docent VSO Het Dok
Imke heeft ons, een groep docenten in het VO, een training gegeven over ACT. In deze training hebben we zelf ervaren hoe ACT werkt en voelt en geleerd over hoe we dit bij leerlingen kunnen toepassen. Op momenten werden mensen in de groep emotioneel, ik vond dit erg mooi om te zien. Imke wist goed hoe ze door moest vragen en wanneer ze dat beter niet kon doen. Ik vond het een erg prettige en leerzame training!
Loïs, mentor Havo 4
De ervaringen die Imke deelt in haar training zijn zo herkenbaar.
Tanja van Lanen, decaan SG Were Di
Door deze training heb ik veel zin om de lessen met mijn mentorklas te gaan doen. Het is belangrijk dat je ook iets van jezelf kan laten zien tijdens deze lessen en dus ook tijdens de training. Imke begeleidt dat heel goed. Het is een persoonlijke training en de sfeer was goed tijdens de training. Het is soms best moeilijk om de oefeningen te doorlopen, maar daar krijg je genoeg tijd en begeleiding voor. Het zijn goede oefeningen om elkaar echt beter te leren kennen.
Marga, mentor havo5
De training biedt de mogelijkheid je leerling echt te zien!
Mentor vwo 4, Eckart College
Leuke, actieve, goed onderbouwde training die je op een veelzijdige manier helpt om leerlingen te ondersteunen.
Mentor havo 5, Eckart College
Heel prettig, afwisselend, interactief, ervarend, positief.
Renske van Lieshout, orthopedagoog, SintLucas MBO
Een 10!
Yvonne Mullink, lob-er begeleidingscoördinator SintLucas MBO
De deskundigheid en bevlogenheid bij Imke spat er tijdens de cursus van af! Gaaf om dit te zien en te ervaren.
Goede cursus. Open en veilige omgeving, praktische voorbeelden en casussen maken het minder abstract.
Een fijne gevarieerde training, afwisseling tussen het zelf ervaren, zelfreflectie en concreet bedenken hoe we het in de praktijk toe kunnen passen.
Als orthopedagoog/ondersteuningscoach kan ik veel van de oefeningen 1 op 1 met de studenten in gaan zetten om snel en fijn bepaalde persoonlijke aspecten inzichtelijk te maken.
Bedankt voor de aanvraag, we nemen z.s.m. contact op.
Oeps, het lijkt niet helemaal goed te gaan, probeer het later nog eens of neem contact op.
Met deze inschrijving gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van ACT2Go.
“WE CANNOT CONTROL THE WIND, BUT WE CAN DIRECT THE SAIL”